Aug

(etymologia: augmentation - rozszerzenie; augmentyka) Leżysz na zimnym betonie neonowego miasta, z urwaną ręką i flakami na wierzchu. O czyją pomoc się modlisz? Bogów? Przyjaciół? Rodziny? Być może są dla Ciebie ważni ale nie wpakują ci flaków z powrotem do brzucha. Modlisz się o kogoś, obojętnie kogo, z igłą, nitką i sześciopakiem morfiny. A kiedy wreszcie się zjawi, zdaje się być aniołem. Jednak na Krawędzi nazywamy go Augiem. On nie tylko pozbiera Twoje ciało do kupy ale może je uczynić znacznie wydajniejszym, silniejszym i bardziej morderczym niż dotychczas było.
Pobierz playbook.

Tworzenie Auga

Aby stworzyć swojego auga, wybierz imię, wygląd, cechy, ruchy, augmentacje, oraz Hx.

IMIĘ

Don, Boo, Ares, Gore, Tron, Morf, Anioł, Kitel, Szczęka, Ząb, Trzask, Frankie, Ulga, Igła, Lan, Staz, Dez, Doc, Rdzeń, Wózek, Koma, Felczer, Gabe, Ścieg, Bishop, Lina, Skalpel, Chwyt lub Znachor.

WYGLĄD

Mężczyzna, kobieta, dwuznaczny, transgresywny lub niejawny.
Ubiór: obcisły, nylonowy, szpitalny, roboczy, elegancki.
Twarz: przyjazna, kwadratowa, surowa, wychudzona, ładna, radosna.
Oczy: rozbiegane, surowe, zatroskane, bystre, śmiejące się, współczujące, szczere.
Ciało: krępe, tęgie, chude, potężne, smukłe, krzepkie, sformatowane.

CECHY

Wybierz jeden zestaw cech:
• Spokój+1 Gniew=0 Pasja-1, Wgląd+2 Pustka+1
• Spokój+1 Gniew-1 Pasja+1, Wgląd+2 Pustka=0
• Spokój+2 Gniew-1 Pasja-1, Wgląd+2 Pustka+1
• Spokój+1 Gniew-1 Pasja=0, Wgląd+2 Pustka+1

PODSTAWOWE RUCHY

Dostajesz wszystkie podstawowe ruchy.

RUCHY AUGA

Otrzymujesz:
Diagnozuj: Gdy masz odpowiednią ilość czasu i nie działasz pod presją, możesz przeprowadzić dokładną diagnozę pacjenta. Dzięki temu otrzymasz +1premię przy, kolejnym rzucie związanym z leczeniem lub rehabilitacją tego pacjenta.
Pilotuj: Jeśli kontrolujesz drony, to możesz wykonać nimi ruchy, zamiast swoich.
Deus ex machina Jesteś specem od augmentacji i robotyki. Doskonale znasz możliwości repdronów, potrafisz formatować i wszczepiać augmentacje.
Wybierz 2:
Szósty zmysł: gdy otwierasz swój umysł na osobliwość, rzuć+wgląd zamiast rzucać+pustka.
Własna klinika: posiadasz własny szpital, warsztat wyposażony w aparaturę do podtrzymywania życia, laboratorium chemiczne oraz dwuosobowy personel (ekipa) (Eliza i Monk, pasuje?). W klinice możesz pracować nad pacjentami tak, jak architekt pracuje nad technologią.
Zawodowe współczucie: gdy pomagasz komuś, kto wykonuje rzut, możesz rzucić+wgląd zamiast rzucać+Hx.
Anioł bitwy: kiedy opiekujesz się ludźmi na polu bitwy (Ty osobiście, nie Twój meddron) i nie walczysz, dostajesz +1pancerza.
Uzdrawiający dotyk: gdy nakładasz ręce na ciało rannej osoby i otwierasz umysł na błogosławieństwo osobliwości, rzuć+pustka. Na 10+ leczysz 1 segment. Na 7–9 również leczysz 1 segment, ale działasz pod presją ze strony umysłu swojego pacjenta. W przypadku porażki: po pierwsze, nie leczysz tej osoby. Po drugie, otwierasz swój umysł i umysł pacjenta na działanie osobliwości, bez żadnego przygotowania ani ochrony. Dla twojej postaci oraz dla pacjenta (jeśli jest to postać innego gracza) liczy się to jak porażka w rzucie na otwarcie swego umysłu. Jeśli pacjentem jest postać MG, to MG decyduje, co się z nią stanie.
Naznaczony przez śmierć: jeśli pacjent będący pod twoją długotrwałą opieką umrze, dostajesz +1pustka (max. +3).

KLINIKA

Jeśli posiadasz ruch własna klinika to znaczy, że masz porządnie wyposażony gabinet, a wręcz mały szpital. Znajdziesz w nim salę operacyjną i pooperacyjną, laboratorium chemiczne, system zasilania awaryjnego, dwa stanowiska do obsługi dron (domyślnie jeden przeznaczony dla meddrona, a drugi dla repdrona), jeden lub dwa lewe skrypty, wykwalifikowanych asystentów (Eliza i Monk), wystarczającą ilość medykamentów, żeby naćpać oddział taskerów, oraz wybierz 1:
• ambulans przystosowany do pracy w terenie;
• dziwaczną augmentację pochodząca z tajnych laboratoriów Wysokiego Zamku;
repdrona;
• alarm przeciwwłamaniowy;
• system autodestrukcji kliniki;
• fałszywe dokumenty na trzy osoby.
Gdy poświęcasz się pracy w klinice z zamiarem stworzenia nowej augmentacji lub pozbierania do kupy wyjątkowo zmęczonego życiem pacjenta, określ, co to ma być, i powiedz o tym MG. MG powie coś w stylu: „Spoko, to żaden problem, ale…” i doda od 1 do 4 opcji:
• zajmie to godziny/dni/tygodnie/miesiące pracy;
• musisz najpierw zdobyć/napisać/zrozumieć _ _ _;
• będziesz musiał skorzystać z pomocy _ _ _;
• będzie cię to kosztowało fortunę;
• uda ci się stworzyć co najwyżej gówniany prototyp, słaby i zawodny;
• zrobienie tego będzie wiązało się z narażeniem ciebie i twoich pracowników na poważne niebezpieczeństwo;
• najpierw musisz ulepszyć klinikę, dodając do niej _ _ _;
• musisz wykonać kilka/dziesiąt/set prób, nim osiągniesz zadowalający efekt;
• musisz rozebrać na części _ _ _ , by to zrobić.
MG może łączyć wybrane opcje spójnikiem „oraz”, bądź, jeśli ma dobry dzień, dorzucić litościwe „albo”. Gdy wykonasz wszystkie niezbędne czynności, możesz ukończyć swój prototyp/zabieg. MG nada mu cechy, etykiety oraz wszystko to, co będzie konieczne.
Oprócz tego opisz swój ubiór. Dostajesz również meddrona, różności warte 3- VERsy oraz od jednego do trzech osobistych przedmiotów z normalnego sprzętu lub uzbrojenia.

HX

Wszyscy po kolei przedstawiają swoje postacie. Podają imię, wygląd i charakter. Zrób to. Zanotuj imiona pozostałych postaci graczy. Po kolei ustalcie Hx. Gdy nadejdzie twoja kolej wybierz 1, 2 albo wszystkie 3 opcje wobec postaci:
• Jedna z nich była kiedyś w odpowiednim miejscu i we właściwym czasie, dzięki czemu udało ci się uratować czyjeś życie. Powiedz temu graczowi, żeby zapisał Hx+2 z tobą na swojej karcie.
• Jedna z nich była u twojego boku i widziała wszystko to co ty. Powiedz temu graczowi, żeby zapisał Hx+2 z tobą na swojej karcie.
• W oczach jednej z nich dostrzegasz dążenie do samozniszczenia i zagłady. Powiedz temu graczowi, żeby zapisał Hx-1 z tobą na swojej karcie.
Powiedz pozostałym, żeby zapisali Hx+1. Można w tobie czytać jak w otwartej księdze.
W turze pozostałych graczy:
• Starasz się nie przywiązywać do innych. Odejmij -1 od wszystkich wartości Hx, które polecą ci zapisać, i zapisz nową wartość przy imionach tych postaci.
Na koniec sprawdź, która postać ma najwyższą wartość Hx na twojej karcie. Zapytaj osobę prowadzącą tę postać, która cecha twojej postaci jest dla niej najbardziej interesująca, i wyróżnij tę cechę. MG poda ci drugą cechę, którą masz wyróżnić.

SPECJALNY RUCH AUGA

Jeśli ty i inna postać uprawiacie seks, twoja Hx z nią na twojej karcie automatycznie skacze do +3, a jej Hx z tobą na jej karcie automatycznie skacze o +1. Jeśli dzięki temu osiągnie Hx+4, resetuje ją do Hx+1 i jak zawsze zaznacza doświadczenie.

ROZWÓJ AUGA

Kiedy rzucasz na wyróżnioną cechę oraz gdy resetujesz wartość Hx z inną postacią, zawsze zaznacz jedno kółko doświadczenia. Gdy zaznaczysz wszystkie 5 kółek doświadczenia, rozwiń swoją postać i wymaż zaznaczone kółka. Za każdym razem, gdy rozwijasz postać, wybierz jedną z poniższych opcji. Zaznacz ją na liście, nie możesz wybrać jej ponownie.
_ _ dostajesz +1wgląd (max. wgląd+3)
_ _ dostajesz +1spokój (max. spokój+3)
_ _ dostajesz +1gniew (max. gniew+2)
_ _ dostajesz +1pasja (max. pasja+2)
_ _ dostajesz +1pustka (max. pustka+3)
_ _ dostajesz ruch auga
_ _ dostajesz ruch auga
_ _ wybierz nową opcję dla swojej kliniki
_ _ dostajesz ruch z karty innej postaci
_ _ dostajesz ruch z karty innej postaci
_ _ dostajesz augmentację (bez ponoszenia kosztów oraz ryzyka)
_ _ dostajesz augmentację (bez ponoszenia kosztów oraz ryzyka)

AUGMENTACJE

TRANSAKCJE

Kiedy ktoś zamożny opłaca twoje usługi, 1-VERs to cena za:
jedną skuteczną resuscytację (plus koszt zużytych materiałów), jedną całodobową opiekę nad pacjentem przez 4 dni (plus koszt zużytych materiałów), miesięczne zatrudnienie jako dyżurny aug (plus ewentualnie koszt zużytych materiałów), robociznę przy formatowaniu ciała lub instalacji augmentacji.
1-VERs wystarczy na pokrycie twoich miesięcznych wydatków na życie, jeśli nie masz zbyt wygórowanych oczekiwań. Zależnie od okoliczności, jednorazowe wydanie 1-VERs to cena za: dowolną broń, sprzęt lub odzież, za wyjątkiem rzeczy wartościowych i hi-tech; jednorazową usługę architekta przy przeciętnie skomplikowanym zadaniu; jedną noc w luksusie i miłym towarzystwie; pomoc w sprawach duchowych u guru; tygodniową ochronę przez taskera; roczny podatek dla lokalnego gova; zlikwidowanie kogoś mało znaczącego przez sicario; miesięczne utrzymanie i naprawy ostro eksploatowanego pojazdu lub innego sprzętu wykorzystywanego do projektów; łapówki, opłaty i podarunki w ilości wystarczającej, żeby dostać się do kogo tylko chcesz.
Jeśli chcesz czegoś lepszego, spodziewaj się konieczności dokonania indywidualnych ustaleń. Nie oczekuj, że łażąc po byle giełdzie i płacąc kredytami, uda ci się dostać augmentacje, hi-tech czy inną gwiazdkę z nieba.