AUGMENTACJE

augmentacje 2.0

Żeby zainstalować jakąkolwiek augmentację (za wyjątkiem PNI) potrzebujesz najpierw przeprowadzić zabieg formatowania ciała.

RUCH INSTALACJI

Gdy instalujesz augmentacje w swoje ciało:
→Jeśli operuje Cię aug prowadzony przez innego gracza to ten gracz rzuca+wgląd, a Ty na 10+ zatrzymujesz 1, na 7-9 zatrzymujesz 3. Wybierz natychmiast po wybudzeniu z narkozy tyle efektów ubocznych ile masz zatrzymań:
otwierasz swój umysł na osobliwość;
tracisz k6 pkt. HvC;
• otrzymujesz 2-rany (ppanc.);
• augmentacja otrzymuje dodatkowo etykietę Wadliwa.
Jeśli test zakończył się porażką wtedy dostajesz wszystkie cztery efekty uboczne + ewentualnie to co wymyśli MG.
→Jeśli operuje Cię aug prowadzony przez MG wtedy zapłać za zabieg tyle ile zażyczy sobie bohater niezależny + dowolną kwotę VERsów ekstra. Rzuć+ VERsy wydane ekstra. Rozpatrz wynik testu identycznie jak przy augu prowadzonym przez innego gracza.

Pamiętaj, że niezależnie od rezultatu powyższego ruchu zawsze tracisz tyle pkt. HvC ile wskazano przy opisie augmentacji.

BADAWCZE

Sherlock

Augmentacja oznacza ciekawe elementy otoczenia dając użytkownikowi dodatkowe możliwości gdy wykonuje ruch przeczytaj sytuację: Na 12+ możesz zadać 3 dowolne pytania, nawet spoza listy.
Etykiety: augmentacja, autonomiczny, Hi-Tec
Mediana ceny: 4- VERsy
Utrata HvC: 1k6

BOJOWE

Ikar

System lądowania „Ikar” jest oparty o zasadę naporu pola elektromagnetycznego na magnetosferę Ziemi, co w efekcie spowalnia obiekt generujący to pole. Augmentacja jest dość dyskretna - lekko powiększa obręcz barkową i dół pleców (nieco powyżej kości ogonowej u podstawy kręgosłupa) lecz nie na tyle, żeby deformować sylwetkę. Urządzenie posiada czujnik przyśpieszenia spadku swobodnego, który włącza „Ikara” w chwili, gdy nagłe wytracenie prędkości (upadek) mógłby uszkodzić użytkownika, pozwalając mu spaść z niemal każdej wysokości (w granicach rozsądku). Pomimo wojskowego pochodzenia, dopuszczono „Ikara” do użytku cywilnego. System lądowania wymaga ładowania po każdorazowym użyciu.
Etykiety: augmentacja, autonomiczny, efekciarski, Hi-Tech, przeładowanie
Mediana ceny: 12- VERsów
Utrata HvC: 2k6

Predator

System kontroli prowadzenia ognia i walki kontaktowej „Predator” pozwala Ci optymalizować rażenie zasobów bojowych przeciwnika. Wykonując ruch przejmij siłą :Na 12+ dostajesz wszystkie 4 opcje, a 1 z nich ma podwójny efekt.
Etykiety: augmentacja, autonomiczny, Hi-Tech
Mediana ceny: 8- VERsów
Utrata HvC: 1k6

Rino

Opatentowanie przeplotu syntetycznej skóry z ultra-wytrzymałymi materiałami kompozytowymi pozwoliło zwiększyć wytrzymałość na urazy (zwłaszcza balistyczne) żołnierzy. Na czarnym rynku można dostać różne wersje „Rino”, wszystkie oferują podobną wytrzymałość, choć te tańsze, niestety potrafią się boleśnie rozwarstwiać.
Etykiety: augmentacja, Hi-Tech, 1-pancerza
Mediana ceny: 9- VERsów
Utrata HvC: 2k6

Szkwał

System neutralizacji bliskiego zagrożenia „Szkwał”, powstał dla celów walki w zamkniętych pomieszczeniach z dużą liczbą przeciwników. Jego zasięg nie zachwyca, za to zniszczenia jakie sieje wokół użytkownika są imponujące. 8 ogniw (wszczepionych podskórnie w ramiona, uda, korpus i plecy) naładowanych ostrymi jak brzytwa blaszkami zmienia użytkownika w żywy granat przeciwpiechotny. Ładunki umieszczone są na cienkiej warstwie generatorów repulsorowego pola elektromagnetycznego o stałej ogniskowej. W chwili aktywacji augmentacja rozrzuca we wszystkich kierunkach chmurę wirujących blaszek zadających poważne obrażenia celom nieopancerzonym. System deformuje ludzką sylwetkę w znacznym stopniu dlatego w sekcji WYGLĄD/Ciało użytkownik „Szkwału” musi dopisać zdeformowane(augmentacje). Ogniwa „Szkwału” wymagają oczywiście wymiany po każdym użyciu. Augmentacja zawsze odpala wszystkie ogniwa po uruchomieniu sekwencji myślowej przez użytkownika.
Etykiety: augmentacja, 4-rany, bliski, głośny, Hi-Tech, jatka, obszarowy, przeładowanie
Mediana ceny: 6- VERsów+2 VERsy za każdorazowe uzupełnienie
Utrata HvC: 2k6

Emperor

System neutralizacji urządzeń elektronicznych „Emperor”, jest mutacją pomysłu jaki wykorzystano w „Szkwale”, z tą różnicą, że znacznie wzmocniono repulsatory pola elektromagnetycznego, uzyskując silny impuls EMP, zdolny neutralizować niezabezpieczone urządzenia. Należy zaznaczyć, że użytkownik również jest narażony na uszkodzenia swoich niezabezpieczonych augmentacji czy sprzętu dlatego rekomenduje się wcześniejsze zainstalowanie Faradaya. Etykiety: augmentacja, 3-EMP, bliski, efekciarski, Hi-Tech, obszarowy, przeładowanie
Mediana ceny: 5- VERsów+1VERS za każdorazowe uzupełnienie
Utrata HvC: 1k6

Wiking

To jedna z najbardziej inwazyjnych augmentacji jaką kiedykolwiek zaprojektowano. Znacznie oszpeca ludzką sylwetkę (dopisz w wyglądzie oszpecony). Wymianie podlegają obie ręce i barki. W zamian, użytkownik otrzymuje nie tylko zręczne i silne kończyny górne ale przede wszystkim niezwykle skuteczną broń do walki wręcz. „Wiking” posiada dwa tryby - ogłuszania za pomocą protez dłoni i zabijania za pomocą wysuwanych z przedramion ostrzy o długości 60 cm. Etykiety: 3-rany/o-rany, ramię, cichy, augmentacja, Hi-Tech
Mediana ceny: 9- VERsów
Utrata HvC: 3k6

Tesla

Wyrzutnia włókien zbudowanych z nanorurek węglowych połączonych z elektrodami i akumulatorem dającym około 200.000 V potrafią powalić prawie każdego. Najczęściej są instalowane w przedramieniu lub w centralnej części klatki piersiowej. Jego zasięg niestety nie powala ale to klasyczny problem każdego paralizatora.
Etykiety: o-rany, bliski, cichy, augmentacja, Hi-Tech, przeładowanie
Mediana ceny: 2- VERsy
Utrata HvC: 1k6

IT

Asimov

Augmentacja została stworzona z myślą o eksploratorach osobliwości. Pozwala sięgnąć poza pianę kwantową i dostrzec niezbadany dotąd świat. Dzięki „Asimovi”, użytkownik wykonujący ruch otwórz swój umysł uzyskuje dostęp do opcji: Na 12+ sięgasz w głąb osobliwości wprost do tego, co leży u jej podstaw.
Etykiety: augmentacja, autonomiczny, Hi-Tec
Mediana ceny: 7- VERsów
Utrata HvC: 2k6

Holo

„Holo” to slangowe określenie najpopularniejszej augmentacji procesującej architekturę systemu i przekładającej wyniki takiej analizy na wizualną reprezentację opartą o jedną z późnych wersji standardu UML. Dzięki temu, architektowi łatwiej rozeznać się w systemie, który poznaje, znaleźć w nim luki oraz zaplanować działania. Gdy użytkownik „Holo” wykonuje ruch analizuj to dodatkowo: rzuć+wgląd. Na 7-9 wybierz 1, na 10+ wybierz 3:
• przejmij jeden węzeł stojący na drodze do banku danych tak jakbyś w ruchu przejmij osiągnął wynik 10+;
• w całej architekturze systemu zmodyfikuj moc wszystkich węzłów, oprócz banku danych, o 1;
• skasuj jednego bota;
• zmodyfikuj moc banku danych o 1.
Jeśli test zakończył się porażką wtedy do końca sceny Twoje PNI i „holo” stają się podatne na cyberataki.

Etykiety: augmentacja, Hi-Tec
Mediana ceny: 8- VERsów
Utrata HvC: 1k6

Twist

Czasem dobrze jest jednak pozostawić sygnatury w atakowanym systemie. Oczywiście nie swoje i możliwe do odnalezienia dopiero po opuszczeniu systemu. Gdy użytkownik „twista” wykonuje ruch przejmij lub maskuj otrzymuje dodatkową opcję: Na 12+ możesz pozostawić kradzione lub sfałszowane sygnatury, które zaprowadzą śledczych w ślepy zaułek dochodzenia lub zrzucą winę na inną osobę/organizację. Oczywiście sygnatury zostaną odnalezione po tym jak załatwisz swoją sprawę i opuścisz system.
Etykiety: augmentacja, Hi-Tec
Mediana ceny: 11- VERsów
Utrata HvC: 1k6

MEDYCZNE

MedPompa

Ta niewielka kieszeń wszyta pod mostkiem (w lekkim stopniu deformuje sylwetkę - ktoś, kto wie czego szukać, rozpozna to wybrzuszenie jako „MedPompę”) może pomóc Ci gdy oberwiesz. W chwili gdy otrzymujesz rany, MedPompa zaczyna tłoczyć w Twój krwiobieg leki i środki przeciwbólowe. Nogi Ci nie przyszyje ale sprawi, że będzie trochę mniej bolało. Pamiętaj, że co jakiś czas MedPompa wymaga przeglądu i uzupełnienia (MG podejmie decyzję kiedy, jak i ile będzie to kosztować). Gdy otrzymujesz rany rzuć+(otrzymane rany-1) zamiast rzucać+otrzymane rany.
Etykiety: augmentacja, utonomiczna, Hi-Tec, uzupełnienie
Mediana ceny: 3- VERsy
Utrata HvC: k6

Darwin

System wspomaganego oddechu „Darwin” to wbudowane w czaszkę, krtań i płuca filtry toksyn. Wyczyszczą powietrze ze wszystkiego co może Cię zabić. Niestety nie wyczaruje tlenu, więc jeśli powietrze zawiera go zbyt mało to i tak się udusisz. Mechanika: Zignoruj obrażenia/efekty ataków opartych o toksyny rozpylane w powietrzu. Filtry trzeba wymieniać co kilka miesięcy dlatego po każdorazowym użyciu rzuć. Na 10+ „Darwin” przestaje działać do momentu wymiany filtrów. Koszt wymiany = 1VERs.
Etykiety: augmentacja, autonomiczna, Hi-Tec, uzupełnienie
Mediana ceny: 6- VERsy
Utrata HvC: 2k6

Trapper

System polowej analizy medycznej pozwala augowi wykonywać ruch diagnozuj w warunkach bojowych. Od strony mechaniki, „Trapper” znosi warunek i nie działasz pod presją z ww. ruchu.
Etykiety: augmentacja, Hi-Tec
Mediana ceny: 2- VERsy
Utrata HvC: k6

OGÓLNE

Crowley

Do instalacji tej augmentacji nie jest wymagane formatowanie ciała
Drugi co do popularności PNI. Oprogramowanie, które powstaje na Crowleya jest weryfikowane i akceptowane przez korporację Thelema. Dzięki temu jest to bezpieczna augmentacja, rzadko atakowana przez hakerów.
Etykiety: augmentacja, Hi-Tec,
Mediana ceny: 3- VERsy
Utrata HvC: k6

Priest

Do instalacji tej augmentacji nie jest wymagane formatowanie ciała
To najpopularniejszy obecnie PNI, oparty o otwartą licencję i darmowym SDK. To na Priesta powstaje najwięcej aplikacji ale też i najwięcej wirusów i koni trojańskich.
Etykiety: augmentacja, Hi-Tec, podatny
Mediana ceny: 1-VERs ale najczęściej jest wliczany w cenę formatowania
Utrata HvC: k6

Seneka

Augmentacja pozwala na pogłębioną kontrolę stresu adrenalinowego i kortyzolowego. Dzięki niemu otrzymujesz dodatkową opcję wykonując ruch działaj pod presją: Na 12+ jesteś ponad niebezpieczeństwo, presję lub możliwość doznania krzywdy. Realizujesz swoje zamierzenia, a MG zaoferuje ci lepszy wynik, prawdziwe piękno lub chwilę wytchnienia.
Etykiety: augmentacja, autonomiczny, Hi-Tec
Mediana ceny: 5- VERsów
Utrata HvC: k6

Faraday

Mikrowłókna aluminium lub monelu w bioizolacji skutecznie ekranują sformatowane ciało przed impulsem EMP. Mechanika: zignoruj jakiekolwiek ataki EMP. Po prostu nie mają wpływu na Twoje ciało i augmentacje.
Etykiety: augmentacja, Hi-Tech
Mediana ceny: 5- VERsów
Utrata HvC: 1k6

Daredevil

Neutralizator rozbłysków świetnie sprawdza się przy spawaniu, prowadzeniu pod słońce, pilotowaniu AVek, no i oczywiście olewaniu granatów rozbłyskowych przeciwnika. Mechanika: Jeśli coś lub ktoś chce Cię oślepić światłem o dużym natężeniu to po prostu to olej.
Etykiety: augmentacja, Hi-Tech
Mediana ceny: 4- VERsy
Utrata HvC: 1k6

PROJEKTOWE

Kolektyw

Augmentacja pozwala na stały monitoring, zarządzanie i wizualizowanie parametrów operacyjnych zespołu projektowego. W chwili gdy kluczowa staje się natychmiastowa reakcja zespołu, „kolektyw” jest niezastąpiony. Pozwala na podpięcie komend pod proste gesty i sekwencje myślowe co skraca czas przekazania wsparcia zagrożonemu członkowi zespołu projektowego. System wykorzystuje się głównie do ochrony „wąskiego gardła” w trakcie projektów. W praktyce, system spina autoryzowane PNI w jedną sieć, gdzie użytkownik „kolektywu” jest widziany przez zewnętrzne urządzenia wyposażone w nasłuch jako zabezpieczony punkt dostępowy o mocy przeciwnej do wartości pustki użytkownika. Zespół spięty „kolektywem” musi liczyć minimum 2, a maksymalnie 8 osób. Mechanika: Gdy zespół znajduje się w sytuacji zagrożenia (działa pod presją, walczy, ucieka) użytkownik „kolektywu” może co rundę przekazać +1premię do dowolnych testów jednemu członkowi zespołu (który oczywiście jest spięty „kolektywem”). Jeden bohater może być członkiem tylko jednego „kolektywu”.
Etykiety: augmentacja, Hi-Tec, podatny
Mediana ceny: 8- VERsów
Utrata HvC: 1k6

Helvetica

Multifunkcyjna proteza dłoni, produkowana przez legendarną firmę od szwajcarskich scyzoryków. Zawiera w sobie kilkaset możliwych ustawień najczęściej wykorzystywanych narzędzi przy pracy z hardwarem. Mechanika: Gdy majsterkujesz przy jakimś urządzeniu rzuć+pustka. Jeśli osiągnąłeś sukces to „helvetica” zapewni Ci wszystkie możliwe narzędzia jakich potrzebujesz, żeby rozkręcić i skręcić ten sprzęt. Jeśli wynik to 10+ otrzymujesz +1premię do testów związanych z tym urządzeniem. Jeśli test zakończył się porażką to niestety „helvetica” nie jest w stanie pomóc Ci przy pracy z tym sprzętem.
Etykiety: 2-rany, augmentacja, Hi-Tec, ramię
Mediana ceny: 5- VERsów
Utrata HvC: 2k6

SPOŁECZNE

Marv

Augmentacja wpływa na Twoją ekspresję gdy wykonujesz ruch zagroź przemocą. Dzięki temu zyskujesz nową opcję: Na 12+ przeciwnik musi ugiąć się i zrobić to, czego żądasz. Jesteś niepowstrzymany, przeciwnik nie ma odwagi wymusić ciosu.
Etykiety: augmentacja, autonomiczny, Hi-Tec
Mediana ceny: 8- VERsów
Utrata HvC: k6

Rasputin

Augmentacja wpływa na Twoją ekspresję i podsuwa gotowe zestawy argumentów gdy wykonujesz ruch uwiedź lub zmanipuluj, dzięki czemu otrzymujesz dodatkową opcję: Na 12+, robią to, co chcesz, i oprócz tego zmienia się ich usposobienie. Wybierz jedną z poniższych opcji i powiedz MG, żeby zapisał ją zamiast obecnego rodzaju zagrożenia tej postaci (możesz wybrać tę opcję tylko wobec postaci niezależnych).
• sojusznik: przyjaciel (impuls: wspierać cię);
• sojusznik: kochanek (impuls: zapewnić ci schronienie i pociechę);
• sojusznik: prawa ręka (impuls: działać zgodnie z twoimi intencjami);
• sojusznik: przedstawiciel (impuls: dbać o twoje interesy pod twoją nieobecność);
• sojusznik: strażnik (impuls: powstrzymać zagrożenie);
• sojusznik: powiernik (impuls: dawać ci rady, inny punkt widzenia lub rozgrzeszenie).

Etykiety: augmentacja, autonomiczny, Hi-Tec
Mediana ceny: 10- VERsów
Utrata HvC: 2k6

Watson

Augmentacja pozwala na rozpoznanie dodatkowych sygnałów intra i interpersonalnych podczas ruchu przeczytaj osobę, a to wystarcza, aby użytkownik otrzymał nową opcję: Na 12+ zatrzymaj 3 i możesz wydać je 1 za 1, by zadać dowolne pytania, nawet spoza listy.
Etykiety: augmentacja, autonomiczny, Hi-Tec
Mediana ceny: 4- VERsy
Utrata HvC: 1k6

SZPIEGOWSKIE

Dillinger

System precyzji i płynności ruchów ciała „Dillinger” jest od dawna na liście nielegalnych augmentacji, co tylko podbija jego cenę rynkową i sławę. Użytkownik „Dillingera” wykonując ruch zakradnij się otrzymuje dodatkową opcję: Na 12+ ten sam efekt co na 10+ oraz otrzymujesz +1premię do wszystkich akcji w tej scenie jeśli pozostajesz niezauważony.
Etykiety: augmentacja, autonomiczny, Hi-Tec
Mediana ceny: 9- VERsów
Utrata HvC: 1k6

Sparrow

Podobnie jak „Dillinger”, „Sparrow” również jest na indeksie augmentacji zakazanych. Dzięki nasłuchowi system potrafi rozpoznawać wyjątkowo cenne dane i sprzęt. Ta augmentacja to podstawowe narzędzie pracy zawodowych złodziei, którzy korzystając z ruchu przywłaszcz sobie coś otrzymują dodatkową opcję: Na 12+ to samo co na 10+ oraz jakiś fant eksta. MG powie Ci co to jest i ile dostaniesz za to VERsów. Etykiety: augmentacja, autonomiczny, Hi-Tec
Mediana ceny: 9- VERsów
Utrata HvC: 1k6

Geist

Naskórny kamuflaż termooptyczny praktycznie całkowicie maskuje użytkownika pod jednym warunkiem - będzie on całkowicie nagi. Wszystkie przedmioty, które będzie miał na i przy sobie nadal będą widoczne, chyba, że zostaną pokryte specjalną powłoką kamuflującą opartą o podobną technologię do „Geista”. Mechanika: Jeśli podczas zakradania się lub ukrywania używasz „Geista” i jesteś nagi (lub wszystkie przedmioty jakie masz na i przy sobie również posiadają podobny kamuflaż) to możesz przerzucić.
Etykiety: augmentacja, Hi-Tec
Mediana ceny: 12- VERsów
Utrata HvC: 2k6

Eter

Proteza siatkówkowa połączona z systemem nokto i termowizyjnym pozwala na komfortową pracę zarówno w dzień jak i w nocy. Dodatkowo wyposażono „Eter” w odbiornik WiFi, który pozwala „widzieć” kierunek i natężenie sygnałów radiowych. Wygląd protezy z generacji na generację coraz bardziej przypomina ludzkie oczy lecz niegdy nie udało się do końca ukryć syntetycznego designu. W wyglądzie postaci dopisz syntetyczny. Mechanika: Gdy czytasz sytuację to dostajesz +1premię.
Etykiety: augmentacja, bliski, InfraRed, Nasłuch, Nocto, Hi-Tec, podatny
Mediana ceny: 4- VERsy
Utrata HvC: 2k6

TELEKOMUNIKACYJNE

HUB

Ta augmentacja pozwala użytkownikowi spiąć od 2 do 7 dronów w sieć, której centralnym punktem staje się sam użytkownik. Przez zewnętrzne urządzenia wyposażone w nasłuch będzie postrzegany jako zabezpieczony punkt dostępowy, o mocy przeciwnej do wartości pustki użytkownika. Dzięki „HUBowi” wszystkie drony, które zostały spięte w jedną sieć otrzymują +1Sprawność (max.+3), a mildron i ASO również +1rana.
Etykiety: augmentacja, autonomiczny, Hi-Tec, podatny
Mediana ceny: 7- VERsów
Utrata HvC: 3k6