Dron

drony 2.0
Bezzałogowy statek powietrzny lub bezzałogowy system powietrzny lub dron – statek powietrzny, który nie wymaga do lotu załogi obecnej na pokładzie oraz nie ma możliwości zabierania pasażerów, pilotowany zdalnie lub wykonujący lot autonomicznie (operator wydaje rozkaz, a dron samodzielnie decyduje o sposobie w jaki go wykona). W grze drony pełnią rolę zwiadowców, szpiegów, hackerów, żołnierzy, a nawet medyków. Etykieta Zasięg u dronów oznacza na jaką odległość można go wysłać do realizowania zadań. Etykieta autonomiczny pozwala na użycie skryptów na dronie, jednak pamiętaj, że jest to zazwyczaj nielegalne (i będzie wymagało dodatkowych inwestycji).

Dron zwiadowczo-szpiegowski

Zwany również scoutdronem lub robotnicą. Pełni rolę zwiadowczą, potrafi śledzić zdarzenia w okolicy za pomocą kamery 360º, która posiada również opcję podczerwieni i noktowizji. Nasłuchuje również za pomocą mikrofonów szerokopasmowych i wyłapuje ruchy wszelkich urządzeń wyposażonych w WiFi lub inny nadajnik. Mediana ceny:1-VERs
Zdalny, Autonomiczny, Hi-Tec, Cichy, 360, InfraRed, Nocto, Nasłuch Czas lotu: 30 minut, Zasięg: daleki, Zasięg ruchów: bliski.
Ruchy:
Działaj pod presją (gdy uszkodzony)
Przeczytaj sytuację
Przeczytaj osobę
Zakradnij się

Dron hakerski

Zwany również ITdronem, pozwala architektowi na zdalne wykrycie i podpięcie się do punktu dostępowego architektury systemu. Mediana ceny:3-VERs
Zdalny, Autonomiczny, Hi-Tec, Nasłuch Czas lotu: 30 minut, Zasięg: daleki, Zasięg ruchów: bliski.
Ruchy:
Działaj pod presją (gdy uszkodzony)
Przeczytaj sytuację
Zakradnij się
Haker (tylko architekt)
Analizuj (tylko architekt)
Przejmij (tylko architekt)
Fortyfikuj (tylko architekt)
Maskuj (tylko architekt)
Pilotuj (tylko architekt i ćma)
Kod mówi (tylko architekt i tylko jeśli posiada ten ruch)

Dron bojowy

Zwany również mildronem jest zdalnym lub autonomicznym statkiem powietrznym, który może prowadzić działania bojowe w zróżnicowanym terenie (nawet w budynkach, choć wtedy działa pod presją). Mediana ceny:10-VERs
Autonomiczny, Zdalny, 3-rany, 1-pancerza, Bliski/daleki, Głośny, Jatka, Hi-Tec, InfaRed, Nocto, Nasłuch, Automatyczny, Czas lotu: 20 minut, Zasięg: daleki, Zasięg ruchów: bliski/daleki. (przeładowanie po opróżnieniu zasobnika).
Ruchy:
Działaj pod presją (gdy szturmuje budynek lub jest uszkodzony)
Zagroź przemocą
Przejmij siłą
Przeczytaj sytuację

Automatyczne Stanowisko Ogniowe

ASO są ciężkimi karabinami zamocowanymi na obrotowej wieży, które prowadzą ogień automatycznie (na podstawie kryteriów identyfikacji wroga) lub półautomatycznie (poprzez wskazanie celu przez operatora lub drona). Są nieruchome, posiadają duży zasobnik na amunicję (starczy na kilka minut ciągłego ognia) i często bronią dostępu do ważnych zasobów. Istnieje również możliwość przeniesienia i zainstalowania ASO w dogodnym miejscu lecz potrzeba na to przygotować, sprzętu i czasu. Mediana ceny:5-VERs
Stacjonarny, Autonomiczny, 4-rany, 2-pancerza, Bliski/daleki, Głośny, Jatka, Hi-Tec, InfaRed, Nocto, Automatyczny (przeładowanie po opróżnieniu zasobnika), Zdalny.
Ruchy:
Działaj pod presją (gdy uszkodzony)
Zagroź przemocą
Przejmij siłą
Przeczytaj sytuację

Dron medyczny

Zwany również meddronem. Jedyny dron, który nie jest wyposażany w autonomiczność. Głównie ze względu na delikatność i różnorodność ludzkiego organizmu. Jest więc zdalnym sanitariuszem, za pomocą którego aug może łatać swoich podopiecznych. Meddrony mają na wyposażeniu wszelkie narzędzia i medykamenty, które pozwalają uratować ludzkie życie. Dron jest na tyle duży i silny, ze może przetransportować żołnierza (bez ekwipunku). Początkowa ilość zasobów meddrona wynosi 6. Mediana ceny:10-VERs + koszt zasobów (2-zasoby za 1-VERs)
Zdalny, O-rany, Hi-Tec, InfaRed, Nocto, Nasłuch, Czas lotu: 40 minut, Zasięg: daleki, Zasięg ruchów: bliski, uzupełnienie (po wyczerpaniu zasobów).
Ruchy:
Działaj pod presją (kiedy uszkodzony lub leczy pod ostrzałem)
Zagroź przemocą
Przejmij siłą
Przeczytaj sytuację
oraz
Gdy aug używa drona medycznego do ustabilizowania i wyleczenia kogoś na 9:00 i dalej, rzuć+wydane zasoby meddrona. W przypadku sukcesu pacjent został ustabilizowany i leczy się do 6:00, ale MG wybiera jedną (na 10+) lub dwie (na 7–9) opcje z listy:
• pacjent musi zostać unieruchomiony, zanim będzie można go przenieść;
• mimo narkozy pacjent rzuca się i opiera, działasz pod presją;
• przez następne 24 godziny pacjent będzie tracił co chwilę przytomność;
• stabilizacja zużyła więcej zasobów niż planowano, wydaj 1-zasób meddrona dodatkowo;
• pacjent będzie przykuty do łóżka co najmniej tydzień;
• pacjent wymaga ciągłego nadzoru i opieki przez następne 36 godzin.
W przypadku porażki pacjent dostaje 1-ranę.
Gdy używasz meddrona, żeby przyspieszyć zdrowienie kogoś na 3:00 lub 6:00: nie rzucaj kośćmi. Pacjent wybiera: spędzi 2 dni (w przypadku ran z 3:00) lub 4 dni (w przypadku ran z 6:00), naszprycowany uspokajaczami, nieruchomy (ale za to bardzo radosny) albo cierpi jak wszyscy inni.
Gdy używasz meddrona, żeby przywrócić kogoś do życia (na 12:00, nie dalej), rzuć+wydane zasoby meddrona. Na 10+ pacjent wraca na 10:00. Na 7–9 pacjent wraca na 11:00. W przypadku porażki zrobiłeś co w twojej mocy, ale pacjent nadal jest martwy.

Dron techniczny

Nazywany również repdronem. Jest zdalnym warsztatem naprawczym auga. Repdrony mają na wyposażeniu wszelkie narzędzia, drukarki 3D i materiały eksploatacyjne, które pozwalają na naprawianie innych maszyn i dronów. Jeśli zostanie użyty w trakcie walki/bitwy, to po zakończeniu sceny musi zostać zaopatrzony w zużyte materiały eksploatacyjne (ryczałt = 1-VERs). Mediana ceny:4-VERs
Autonomiczny, Zdalny, 1-rana (palnik), Głośny, Hi-Tec, Nasłuch, Czas lotu: 30 minut, Zasięg: daleki, Zasięg ruchów: bliski, uzupełnienie (po każdej scenie jeśli zostanie użyty).
Ruchy:
Działaj pod presją (kiedy uszkodzony lub leczy pod ostrzałem)
Zagroź przemocą
Przejmij siłą
Przeczytaj sytuację
oraz
Naprawa - gdy aug używa drona technicznego do naprawy innego sprzętu, rzuć+wgląd. Na 10+ sprzęt zostaje naprawiony i można go nadal używać. Na 7–9 sprzęt działa ale korzystając ze niego w tej scenie działasz pod presją. W przypadku porażki sprzęt jest kompletnie zniszczony i nadaje się jedynie na złom.