Psion

(etymologia: psionika) Psioni są najbardziej popierdolonymi świrami jakich możesz znaleźć na Krawędzi. Pomimo, że ich umysłu popadły w szaleństwo byli na tyle cwani, żeby nie spaść w slamsy. Kontrolujący umysły, władcy marionetek, czarne serca, martwe dusze, puste oczy. Zza granicy zmysłów wpatrują się w Ciebie i szepczą Ci wprost w umysł. Zacisną soczewki na twoich oczach i odczytają wszystkie Twoje sekrety, podpalą swoimi neurozami Twoją rodzinę, zamrożą dotykiem Twoje palce, a potem będą je odrywać jak sople zwisające z dachu, opętają Cię, wyrwą Twoją duszę i zrobią z niej psychotyczny sorbet.
Pobierz playbook.

Tworzenie Psiona

Aby stworzyć swojego psiona, wybierz imię, wygląd, cechy, ruchy, skazę, oraz Hx.

IMIĘ

Ammar, Jones, Stasis, Narco , Lively, Isk, Serwis, Joyette, Iris, Maria, Starter, Tech, Amper, Klątwa, Gatling, Zaklinacz, Beam, Laser, Podpalacz, Szyna, Zmierzch, Orbita, Pływ, Booster, Kruk, Ragnarok, Żebrak.

WYGLĄD

Mężczyzna, kobieta, dwuznaczny, transgresywny lub niejawny.
Ubiór: elegancki, formalny, codzienny, fetyszystyczny, ochronny, niedostosowany do obecnego otoczenia.
Twarz: pokryta bliznami, gładka, blada, koścista, pulchna i spocona, słodka.
Oczy: łagodne, martwe, przeszywające, zatroskane, blade, puste, wilgotne.
Ciało: nienaturalnie powykrzywiane, delikatne, drobne, okaleczone, grube, smukłe, żylaste.

CECHY

Wybierz jeden zestaw cech:
• Spokój=0 Gniew+1 Pasja-1, Wgląd+1 Pustka+2
• Spokój+1 Gniew-1 Pasja+1, Wgląd=0 Pustka+2
• Spokój-1 Gniew+1 Pasja=0, Wgląd+1 Pustka+2
• Spokój+1 Gniew=0 Pasja+1, Wgląd-1 Pustka+2

PODSTAWOWE RUCHY

Dostajesz wszystkie podstawowe ruchy.

RUCHY PSIONA

Wybierz 2:

Chora fascynacja: kiedy chcesz kogoś uwieść, rzuć+pustka zamiast rzucać+pasja.

Skan umysłu: kiedy czytasz kogoś, rzuć+pustka zamiast rzucać+wgląd. Ofiara musi cię widzieć, ale nie musicie wchodzić w żadną interakcję.

Rozmowy z bogiem: dostajesz +1pustka (max. pustka+3).

Głębokie skanowanie umysłu: kiedy poświęcasz czas na fizyczną bliskość z drugą osobą – wzajemną bliskość, gdy ja obejmujesz, lub jednostronną, gdy na przykład jest przywiązana do stołu – możesz przeczytać tę osobę dokładniej niż zwykle. Rzuć+pustka. Na 10+ zatrzymaj 3. Na 7–9 zatrzymaj 1. Z poniższej listy wybierz i zadaj tyle pytań graczowi odgrywającemu tę postać ile masz zatrzymań:

  • jaka była najpodlejsza chwila w życiu postaci?
  • za co twoja postać pragnie przebaczenia – i od kogo?
  • co jest źródłem wewnętrznych cierpień twojej postaci?
  • w jaki sposób można zranić umysł i duszę twojej postaci?

W przypadku porażki zadajesz ofierze 1-ranę (ppanc), bez efektu.

Mój głos podąży za Tobą: możesz rzucić+pustka, aby uzyskać efekt grożenia przemocą bez grożenia przemocą. Twój cel musi Cię widzieć, ale nie musicie wchodzić w żadną interakcję. Jeśli ofiara wymusi cios, twój umysł traktowany jest jako broń (1-rana, ppanc, bliski, opcjonalnie głośno).

Myślozbrodnia: kiedy używasz skazy zamiast konwencjonalnego ataku, rzuć+pustka zamiast rzucać+gniew. Jeśli test zakończy się niepowodzeniem (6-) wtedy tracisz k6 pkt. HvC.

Implantacja rozkazu: kiedy poświęcasz czas na fizyczną bliskość z drugą osobą – ponownie, wzajemną lub jednostronną – możesz zagnieździć w jej umyśle rozkaz. Rzuć+pustka. Na 10+ zatrzymaj 3. Na 7–9 zatrzymaj 1. W dowolnej chwili, bez względu na okoliczności, możesz wydać swoje zatrzymania 1 za 1, żeby aktywować poniższe opcje:

  • zadaj 1-ranę (ppanc);
  • cel otrzymuje -1, w tej chwili.

Jeśli ofiara wypełni twój rozkaz, traktuj to jako zużycie wszystkich zatrzymań. W przypadku porażki zadajesz ofierze 1-ranę (ppanc), bez efektu.

Anatomia groteski: Jeśli badasz wynaturzenie (żywy organizm lub dziwaczny przedmiot), rzuć+wgląd. Na 10+, zatrzymaj 3. Na 7-9, zatrzymaj 2. Na 10+, zadaj MG 3 pytania z poniższej listy. Na 7-9, zadaj 2:

  • co stworzyło to wynaturzenie?
  • co zaspokaja głód wynaturzenia?
  • jakim jest dla mnie zagrożeniem?
  • czy istnieją inne wynaturzenia tego gatunku/rodzaju?
  • w jaki sposób mogę to wykorzystywać?

Demofobia: gdy zostaniesz osaczony przez gang lub sforę, rzuć+wielkość gangu/sfory (1 dla mały, 2 dla średni, 3 dla duży). Na 10+, zatrzymaj +1premię, którą możesz wydać do końca tej sceny . Na 7-9, dostajesz również +1premię, którą możesz wydać do końca sceny ale tylko jeśli masz zamiar uciekać lub się schować..

SKAZA

Skaza to indywidualna moc, której Psion może używać jak broni:

Skaza (wybierz 1):

  • ból (2-rany, dotyk, głośny, ppanc)
  • chłód (1-rana, dotyk, cichy, ppanc)
  • ogień (2-rany, bliski, głośny, efekciarski, ppanc)
  • elektryczność (1-rana, bliski, efekciarski, ppanc)
  • psychokineza (2-rany, bliski, głośny, efekciarski)

Opcje skazy (wybierz 1):

  • drapieżność (rozszerz zasięg o dotyk lub bliski)
  • terror (+jatka)
  • litość (−głośna)
  • brutalność (+1rana)
  • precyzja (+ppanc)

Oprócz tego opisz swój ubiór. Dostajesz również różności warte 1-VERs.

HX

Wszyscy po kolei przedstawiają swoje postacie. Podają imię, wygląd i charakter. Zrób to. Zanotuj imiona pozostałych postaci graczy.
Gdy nadejdzie twoja kolej:

  • Wszystkim postaciom graczy, które widziały jak używasz skazy, powiedz, żeby zapisali Hx+2 z tobą na swoich kartach postaci. Pozostałym powiedz, żeby zapisali Hx=0.

Gdy nadejdzie tura pozostałych graczy:

  • Wybierz postać, której umysł widziałeś w osobliwości. Zapisz Hx+3 obok imienia tej postaci na swojej karcie, zamiast wartości, którą poda ci gracz.
  • Od wartości Hx podanych przez pozostałych graczy odejmij -1 i zapisz obok imion postaci na swojej karcie. Nie jesteś zbyt rozgarnięty społecznie.

Na koniec sprawdź, która postać ma najwyższą wartość Hx na twojej karcie. Zapytaj osobę prowadzącą tę postać, która cecha twojej postaci jest dla niej najbardziej interesująca, i wyróżnij tę cechę. MG poda ci drugą cechę, którą masz wyróżnić.

SPECJALNY RUCH PSIONA

Jeśli ty i inna postać uprawiacie seks, automatycznie przeprowadzasz na niej głębokie skanowanie umysłu, nawet jeśli nie masz tego ruchu. Rzuć+pustka, tak jak zazwyczaj. Pamiętaj jednak, że tym razem to nie ty, a MG wybiera pytania, na które będzie musiała odpowiedzieć osoba grająca tą postacią.

ROZWÓJ PSIONA

Kiedy rzucasz na wyróżnioną cechę oraz gdy resetujesz wartość Hx z inną postacią, zawsze zaznacz jedno kółko doświadczenia. Gdy zaznaczysz wszystkie 5 kółek doświadczenia, rozwiń swoją postać i wymaż zaznaczone kółka. Za każdym razem, gdy rozwijasz postać, wybierz jedną z poniższych opcji. Zaznacz ją na liście, nie możesz wybrać jej ponownie.
_ _ dostajesz +1gniew (max. gniew+2)
_ _ dostajesz +1pasja (max. pasja+2)
_ _ dostajesz ruch psiona
_ _ dostajesz ruch psiona
_ _ dostajesz ruch psiona
_ _ dostajesz ruch psiona
_ _ dostajesz ruch psiona
_ _ dostajesz nową opcję skazy
_ _ dostajesz ruch z karty innej postaci
_ _ dostajesz ruch z karty innej postaci
_ _ dostajesz augmentację (bez ponoszenia kosztów oraz ryzyka)
_ _ dostajesz augmentację (bez ponoszenia kosztów oraz ryzyka)

AUGMENTACJE

Dostajesz: Priesta

TRANSAKCJE

Kiedy ktoś zamożny opłaca twoje usługi, 1-VERs to cena za: jedno skuteczne głębokie skanowanie umysłu; implantację rozkazu w umysł ofiary (płatne po wykonaniu rozkazu), przeprowadzenie anatomii groteski czy tygodniowe zatrudnienie jako atrakcja. 1-VERs wystarczy na pokrycie twoich miesięcznych wydatków na życie.
Zależnie od okoliczności, jednorazowe wydanie 1-VERs to cena za: jedną noc w luksusie i miłym towarzystwie, dowolną broń, sprzęt lub odzież, za wyjątkiem rzeczy wartościowych i hi-tech; cena za kawałek zgrabnego kodu napisanego przez zdolnego architekta, koszt materiałów niezbędnych do resuscytacji przez auga; pomoc w sprawach duchowych u guru; tygodniową ochronę przez taskera; roczny podatek dla lokalnego gova; zlikwidowanie kogoś mało znaczącego przez sicario; załatwienie kontaktu lub zasięgnięcie języka na ulicy przez fixera; miesięczne utrzymanie i naprawy ostro eksploatowanego sprzętu; łapówki, opłaty i podarunki w ilości wystarczającej, żeby dostać się do kogo tylko chcesz.
Jeśli chcesz czegoś lepszego, spodziewaj się konieczności dokonania indywidualnych ustaleń. Nie oczekuj, że łażąc po byle giełdzie i płacąc kredytami, uda ci się dostać augmentacje, hi-tech czy inną gwiazdkę z nieba.