PODSTAWOWE RUCHY

Ruchy to podstawowy mechanizm gry. Pozwalają graczom oraz MG oddziaływać na rzeczywistość świata fikcji. Za każdym razem gdy gracz deklaruje działanie swojego bohatera należy odwołać się do jednego z ruchów jakie może wykonać.

Pamiętaj, że:

  • Ruch oznacza, że w fikcji świata gry dzieje się coś istotnego.
  • Gdy rzucasz kośćmi, oznacza to, że Twój bohater wykonuje ruch, a więc w fikcji świata gry stało się coś istotnego.
  • Bohater działa w oparciu o ruch. Gracz rzuca kośćmi i określa rezultat. MG dokonuje istotnych zmian w fikcji opierając się o rezultat ruchu.

Każdy bohater gracza dostaje wszystkie podstawowe ruchy.

DZIAŁAM W STRESIE

Gdy działasz w stresie, rzuć+spokój. Na 10+ robisz dokładnie to co zamierzałeś. Na 7–9 coś odciągnęło Cię od zamiarów lub ponosisz dodatkowe konsekwencje. MG zaoferuje ci gorsze rozwiązanie, kompromis lub wybór mniejszego zła.

ESKALUJĘ

Gdy eskalujesz sytuację poprzez agresję fizyczną, psychiczną, finansową lub prawną rzuć+gniew. Na 10+ Twój wróg musi wybrać: wymusić działanie i przyjąć jego konsekwencje lub ulec i zrobić dokładnie to, czego żądasz. Na 7–9 może wybrać jedno z rozwiązań:
• zwyczajnie uciec;
• zaszyć się w miejscu gdzie go nie dopadniesz;
• przekazać ci coś wartościowego;
• wycofać się bez prowokowanie Ciebie;
• powiedzieć ci coś użytecznego.

ZDOBYWAM PRZEMOCĄ

Gdy używasz przemocy, by przejąć lub utrzymać kontrolę nad sytuacją, rzuć+gniew. Jeśli osiągnąłeś sukces wybierz opcje. Na 10+ wybierz 3, na 7–9 wybierz 2:
• spychasz przeciwnika do defensywy;
• otrzymujesz mniejsze obrażenia;
• zadajesz większe obrażenia;
• zdobywasz przewagę taktyczną lub psychologiczną.

JESTEM SUBTELNY

Gdy przekonujesz kogoś, negocjujesz warunki, uwodzisz lub manipulujesz, powiedz, czego od tej osoby oczekujesz, a następnie rzuć+pasja. Postacie MG: spełnią twoją prośbę pod konkretnym warunkiem. Na 10+ możesz odwlekać termin spełnienia warunku. Na 7–9 już teraz musisz spełnić warunek lub dać na to gwarancję.
Postacie graczy: na 10+ jeśli spełnią twoją prośbę to zaznaczają doświadczenie, jeśli Ci odmówią to będą działać w stresie i obniżają Hx z Tobą o -1; na 7–9 wybierają jedną z opcji:
• spełniają twoją prośbę ale żądają czegoś w zamian;
• odmawiają Ci ale muszą Ci wskazać kogoś, kto spełni Twoją prośbę lub zaproponować inną alternatywę.

JESTEM UWAŻNY

Gdy uważnie badasz sytuację lub osobę, rzuć+wgląd. Na 10+ zadaj MG 3 pytania z poniższej listy. Na 7–9 zadaj 1.
Kiedy działasz, wykorzystując odpowiedzi MG, dostajesz +1premię.

• co tu się tak właściwie dzieje?
• jaka jest rzeczywista stawka?
• gdzie jest słaby punkt?
• gdzie leży zagrożenie?
• kto panuje nad sytuacją?
• co za chwilę zrobi mój przeciwnik?
• co/kto nie jest tym na co/kogo wygląda?

JESTEM OSTROŻNY

Gdy chcesz aby Twoje działanie nie zostało zauważone lub jego autor pozostał anonimowy, rzuć+spokój. Na 10+ wybierz oba. Na 7–9 wybierz 1:
• zrobiłeś dokładnie to co chciałeś;
• nikt cię nie zauważył lub nie zostawiasz za sobą żadnych śladów.
W przypadku porażki żadne z powyższych.

SIĘGAM DO OSOBLIWOŚCI

Kiedy sięgasz umysłem do osobliwości, rzuć+pustka. Jeśli osiągnąłeś sukces MG dostarczy Ci nowych i interesujących informacji na temat obecnej sytuacji. Może też zadać Ci jedno lub dwa pytania. Odpowiedz na nie. Na 10+ MG da ci jakiś konkret. Na 7–9 MG da ci jedynie pewne wrażenie. Jeśli wiesz już wszystko, co trzeba, MG poinformuje cię o tym. Przy porażce MG zażąda od Ciebie obniżenia HvC o k6 pkt.

POMAGAM LUB PRZESZKADZAM

Jeśli pomagasz lub przeszkadzasz postaci innego gracza, rzuć+Hx. W przypadku sukcesu ta osoba otrzymuje +1premię (pomagasz) lub -2premię (przeszkadzasz) w tym momencie. Na 7–9 wystawiasz się na przykre konsekwencje (zagrożenie, odwet, ostrzał).

UCZĘ SIĘ

Gdy doświadczyłeś czegoś nowego, co miało na Ciebie znaczący wpływ i masz aktualnie czas na refleksję dotyczącą tej sytuacji rzuć+X gdzie X jest modyfikatorem jaki ustala MG w zależności od stopnia istotności doświadczenia. Na 10+ zaznacz dwa pola doświadczenia, na 7-9 zaznacz jedno pole.

KOŃCZĘ SESJĘ

Na końcu każdej sesji wybierz postać, która poznała Cię lepiej w czasie tej rozgrywki. Jeśli jest więcej takich postaci, wybierz dowolną z nich. Powiedz graczowi prowadzącemu tę postać, żeby dodał +1 do Hx przy imieniu twojej postaci na swojej karcie. Jeśli dzięki temu osiągnie Hx+4, resetuje ją do wartości Hx+1 (i jak zawsze zaznacza doświadczenie). Możesz też wykonać jeden ruch feedbacku.