Sicario

(etymologia: esp. it. zabójca, zamachowiec) Czasem ktoś z Wysokiego Zamku lub Krawędzi zabiera swoje zabawki i chce pójść pobawić się gdzie indziej, bez uregulowania zobowiązań. Czasem, ktoś popełnia błąd, za który istnieje tylko jedna kara. Innym razem ktoś potrzebuje przestrzeni życiowej dla swojego modelu biznesowego, a to miejsce już ktoś zajmuje. Likwidowaniem takich zbędnych jednostek zajmie się Sicario.

Tworzenie Sicario

Aby stworzyć swojego sicario, wybierz imię, wygląd, cechy, ruchy, sprzęt, augmentacje, oraz Hx.

IMIĘ

Adams, Alcala, Bishop, Bianchi, Bundy, Carpenter, Cream, Fernandez, Fish, Leon, Slasher, Hoyt, Malvo, Ali, Książę, Travis, Sawney, Czarny, Dyer, Twardy, Silny, Nikita, West, Wright, Mrázek, Lefevre, Akira, Ōkubo, Barbosa, López.

WYGLĄD

Mężczyzna, kobieta, dwuznaczny, transgresywny lub niejawny.
Ubiór: militarny, mafijny, elegancki, młodzieżowy, hipsterski.
Twarz: pokryta bliznami, zarośnięta, koścista, okrutna, drapieżna, zniszczona.
Oczy: obłąkane, wściekłe, mądre, smutne, zimne, przebiegłe.
Ciało: twarde, przysadziste, żylaste, poobijane, przesadnie umięśnione, krępe, smukłe, olbrzymie, sformatowane.

CECHY

Wybierz jeden zestaw cech:
• Spokój=0 Gniew+2 Pasja-1, Wgląd+1 Pustka+1
• Spokój+1 Gniew+2 Pasja+1, Wgląd=0 Pustka-1
• Spokój=0 Gniew+2 Pasja=0, Wgląd+1 Pustka=0
• Spokój+2 Gniew+2 Pasja=0, Wgląd=0 Pustka-1

PODSTAWOWE RUCHY

Dostajesz wszystkie podstawowe ruchy.

RUCHY SICARIO

Wybierz 2:

Zawodowiec: kiedy atakujesz bez ostrzeżenia, otrzymujesz +1-rana do pierwszego ataku. Jeśli to atak od tyłu lub z ukrycia, to pierwszy atak otrzyma etykietę ppanc.

Instynkt zabójcy: gdy otwierasz swój umysł na działanie osobliwości, rzuć+gniew zamiast rzucać+pustka, ale wyłącznie gdy walczysz.

Urodzony morderca: Wypowiedz imię swojego celu na który otrzymałeś zlecenie. Gdy zadajesz mu obrażenia, zadajesz dodatkowo +1ranę.

Szakal: gdy odczytujesz napiętą sytuację i wykorzystujesz odpowiedzi MG, dostajesz +2premię zamiast +1premię.

SPRZĘT

Dostajesz:

  • 2 sztuki spersonalizowanej broni
  • różności warte 2- VERsy
  • ubranie odpowiadające twojemu wyglądowi; możesz zdecydować, czy w jego skład wchodzi również odzież o wartości 1-pancerza lub pancerz o wartości 2-pancerza (ty ustalasz szczegóły).
Spersonalizowana broń palna

Podstawa (wybierz 1):

  • pistolet (2-rany, bliski, przeładowanie, głośny)
  • strzelba (3-rany, bliski, przeładowanie, jatka)
  • karabin (2-rany, daleki, przeładowanie, głośny)

Opcje broni (wybierz 2):

  • ozdobna (+wartościowy)
  • zabytkowa (+wartościowy)
  • półautomatyczna (−przeładowanie)
  • 3-pociskowa seria (bliski/daleki)
  • automatyczna (+automatyczna)
  • tłumik (−głośna)
  • hi-power (+1rana)
  • amunicja przeciwpancerna (+ppanc)
  • luneta (+daleki lub +1rana na dalekim)
  • wielka (+1rana)
Spersonalizowana broń biała

Podstawa (wybierz 1):

  • kij (1-rana, ramię, obszarowa)
  • rękojeść (1-rana, ramię)
  • stylisko (1-rana, ramię)
  • łańcuch (1-rana, ramię, obszarowa)

Opcje broni (wybierz 2):

  • ozdobna (+wartościowa)
  • zabytkowa (+wartościowa)
  • obuch (+1rana)
  • kolce (+1rana)
  • ostrze (+1rana)
  • długie ostrze* (+2rany)
  • ciężkie ostrze* (+2rany)
  • ostrza* (+2rany)
  • ukryta (+nieskończona)

*ta opcja liczy się podwójnie.

HX

Wszyscy po kolei przedstawiają swoje postacie. Podają imię, wygląd i charakter. Zrób to. Zanotuj imiona pozostałych postaci graczy. Po kolei ustalcie Hx. Gdy nadejdzie twoja kolej:

  • Powiedz wszystkim, żeby zapisali Hx=0 obok Twojego imienia. Stronisz od życia społecznego.
  • Wybierz postać, która widziała jak zabijasz. Powiedz jej, żeby zapisała Hx+2 obok Twojego imienia.

W turze pozostałych graczy:

  • Wybierz postać, która była kiedyś Twoim celem lecz zlecenie na jej głowę zostało w ostatniej chwili anulowane. Zapisz Hx+3 obok imienia tej postaci na swojej karcie, zamiast wartości, którą poda ci gracz.
  • Przy imionach pozostałych postaci zapisz wartość, którą ci podadzą.

Na koniec sprawdź, która postać ma najwyższą wartość Hx na twojej karcie. Zapytaj osobę prowadzącą tę postać, która cecha twojej postaci jest dla niej najbardziej interesująca, i wyróżnij tę cechę. MG poda ci drugą cechę, którą masz wyróżnić.

SPECJALNY RUCH SICARIO

Jeśli ty i inna postać uprawiacie seks, negujesz specjalny ruch tej postaci. Cokolwiek to jest, po prostu nie działa.

ROZWÓJ SICARIO

Kiedy rzucasz na wyróżnioną cechę oraz gdy resetujesz wartość Hx z inną postacią, zawsze zaznacz jedno kółko doświadczenia. Gdy zaznaczysz wszystkie 5 kółek doświadczenia, rozwiń swoją postać i wymaż zaznaczone kółka. Za każdym razem, gdy rozwijasz postać, wybierz jedną z poniższych opcji. Zaznacz ją na liście, nie możesz wybrać jej ponownie.
_ _ dostajesz +1spokój (max. spokój+3)
_ _ dostajesz +1gniew (max. gniew+3)
_ _ dostajesz +1pasja (max. pasja+2
_ _ dostajesz +1wgląd (max. wgląd+2)
_ _ dostajesz +1pustka (max. pustka+2)
_ _ dostajesz ruch sicario
_ _ dostajesz ruch sicario
_ _ dostajesz 2 projekty (opisz) oraz brudną robotę
_ _ dostajesz ruch z karty innej postaci
_ _ dostajesz ruch z karty innej postaci
_ _ dostajesz augmentację (bez ponoszenia kosztów oraz ryzyka)
_ _ dostajesz augmentację (bez ponoszenia kosztów oraz ryzyka)

AUGMENTACJE

TRANSAKCJE

Kiedy ktoś zamożny opłaca twoje usługi, 1-VERs to cena za jedno zabójstwo mało znaczącej osoby lub pomoc w projekcie.
1-VERs wystarczy na pokrycie twoich miesięcznych wydatków na życie, jeśli nie masz zbyt wygórowanych oczekiwań. Zależnie od okoliczności, jednorazowe wydanie 1-VERs to cena za: dowolną broń, sprzęt lub odzież, za wyjątkiem rzeczy wartościowych i hi-tech; cena za kawałek zgrabnego kodu napisanego przez zdolnego architekta, koszt materiałów niezbędnych do resuscytacji przez auga; jedną noc w luksusie i miłym towarzystwie; pomoc w sprawach duchowych u guru; jeden, niezbyt skomplikowany włam ćmy; roczny podatek dla lokalnego gova; załatwienie kontaktu lub zasięgnięcie języka na ulicy przez fixera; miesięczne utrzymanie i naprawy ostro eksploatowanego sprzętu; łapówki, opłaty i podarunki w ilości wystarczającej, żeby dostać się do kogo tylko chcesz.
Jeśli chcesz czegoś lepszego, spodziewaj się konieczności dokonania indywidualnych ustaleń. Nie oczekuj, że łażąc po byle giełdzie i płacąc kredytami, uda ci się dostać augmentacje, hi-tech czy inną gwiazdkę z nieba.